فغانی، داوری که به تصمیم‌های سخت‌گیرانه‌اش معروف است


بهناز میرمطهریان

شغل,خبرنگار

علیرضا فغانی با اخراج آیمن حسین، بازیکن تیم ملی عراق در بازی مقابل اردن در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا در روز دوشنبه (۹ بهمن ماه، ۲۹ ژانویه)، خبرساز شد. جنجال اصلی هم از آنجا شروع شد که در دقیقه ۷۶ بازی، وقتی عراق گل دوم را به اردن زد، آیمن حسین، شادی گلی داشت که همان شادی گل منجر به دریافت کارت زرد دوم و اخراج از زمین بازی از سوی فغانی شد.


هر چند حتی کارشناسان داوری عراقی هم تصمیم فغانی را کاملا صحیح اعلام کردند اما باخت عراق در این بازی که متأثر از اخراج حسین بود و حذف این تیم، خشم هواداران عراقی را در پی داشته است؛ تا جایی که آن‌ها با پخش کردن اطلاعات شخصی فغانی مثل شماره تلفن و آدرس محل سکونتش، او را تهدید به مرگ می‌کنند و حتی برادرش محمدرضا نیز از این تهدیدها در امان نبوده است.


عده‌ای از هواداران تیم ملی فوتبال عراق، این تصمیم فغانی را به حساب دشمنی‌اش با عراق گذاشته‌اند. حتی جاسم کرار هم در پستی اینستاگرامی به کارت‌های قرمزی که از فغانی گرفته اشاره کرده و گفته که این‌ها به خاطر نفرتی است که فغانی از عراق و بازیکنان عراقی داشته است.


جالب است اما بدانید که فغانی در تمام سال‌های داوری‌اش از این دست تصمیم‌های جنجالی کم نداشته است. چه داخل زمین و چه بیرون از زمین فوتبال.


فغانی: در لحظه تصمیم می‌گیرم

علیرضا فغانی بارها درباره تصمیم‌های سخت‌گیرانه‌اش در زمین فوتبال گفته که چارچوب‌های مشخصی برای خود دارد و هرکسی از این مرزها عبور کند، با او برخوردی جدی می‌کند. 

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...