دو تشکل اصولگرایان ایران بر سر فهرست مشترک برای انتخابات مجلس توافق کردند


 در ایران انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه آینده، ۱۱ اسفند، در حالی برگزار خواهد شد که فهرست مشترک دو تشکل اصلی اصولگرایان، شورای ائتلاف اصولگرایان (به سرلیستی محمدباقر قالیباف) و جبهه پایداری (مرتضی آقاتهرانی) امروز سرانجام منتشر شد.


این فهرست در پی سهم‎‌خواهی‌ها و اختلافات پشت پرده میان اصولگرایان به دست آمده است؛ در شرایطی که بسیاری از تحلیل‌ها و نظرسنجی‌های رسمی حکایت از «کاهش» تمایل مردم به شرکت در انتخابات دارند.


روز گذشته فهرست اولیه این ائتلاف منتشر شد که با اعتراض مالک شریعتی، نماینده فعلی تهران، مواجه گردید و او به حضور محسن دهنوی اعتراض کرد و در حسابش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «مدتهاست با ادله قطعی و رسانه‌ای‌نشده یقین کردم و روزقبل از بستن فهرست تهران، اتمام حجت کرده بودم اگر آقای دهنوی در فهرست باشد، ماندنم فاقد حجت و بی‌صداقتی با مردم است. لذا از فهرست انصراف می‌دهم و صلاح نیست انجام تکلیف را به موقف اعتبارنامه موکول کنم.»


پس از این ماجرا امروز فهرست جدیدی از این ائتلاف منتشر شد و در آن، به نوشته خبرآنلاین، محسن دهنوی از نیروهای نزدیک به محمدباقر قالیباف، حذف شد و محمود نبویان جایگزینش گردید و مالک شریعتی هم همچنان در لیست ماند و در کنار همه اینها مرتضی آقاتهرانی از جبهه پایداری هم بعنوان سرلیست دوم در کنار قالیباف معرفی گردید.


شورای ائتلاف اصولگرایان یا همان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) از گروه‌های وابسته به محافظه‌کاران است که شامل هفت حزب مختلف این جریان می‌شود.

پلیس ایران می‌گوید ۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق دختران ایرانی به خارج، دستگیر شدند

 آمار رسمی از میزان قاچاق جنسی در ایران وجود ندارد پلیس ایران می گوید در عملیاتی علیه باندهای جرایم سازمان یافته ۹۶ نفر را دستگیر کرده که در...