۱۰ رویداد مهم موسیقی ایران در سال ۱۴۰۲؛ از ادامه فشار بر خواننده‌ها تا خداحافظی ستاره‌های قدیمی


 حسام گرشاسبی

شغل,روزنامه‌نگار موسیقی

موسیقی ایران در سالی که گذشت، چون همیشه در داخل و خارج از کشور، در دو مسیر کاملا متفاوت با تحولات بسیاری روبه‌رو بود.


در داخل کشور، این تحولات به شکل قابل ملاحظه‌ای تحت تاثیر محدودیت‌های حکومت برای این هنر قرار گرفت و چون سال‌های قبل، اخبار موسیقی به خبرهای لغو کنسرت‌ها و تبعیض گسترده علیه زنان موزیسین در همه سطوح درآمیخته بود.


در این نوشته، مروری داریم بر مهم‌ترین رویدادهای دنیای موسیقی ایران، در سالی که گذشت.


محاکمه توماج صالحی



خبرگزاری تسنیم بر اساس «شنیده‌هایی» گفته بود حکم اولیه توماج صالحی اعدام بوده است


پس از نزدیک به هشت ماه بازداشت در زندان اختصاصی اطلاعات اصفهان، نخستین جلسه دادگاه توماج صالحی خواننده رپ معترض، در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲، پشت درهای بسته برگزار شد. دو هفته پس از آن نیز در خبرها آمد که توماج صالحی برای بار دوم در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان، باز هم بدون حضور خانواده‌اش و خبرنگاران، محاکمه شده است.


پس از آن، امیر رئیسیان، وکیل آقای صالحی، خبر داد که رئیس دادگاه ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرده است و آنها منتظر اعلام حکم هستند. او گفت که پیش از برگزاری جلسه دوم دادگاه فقط «به مدت نیم ساعت» در بازداشتگاه اصفهان موفق به ملاقات با توماج شده است و «حجم اتهامات فراتر از این بود که در این نیم ساعت حتی بتوانند یک‌یک اتهامات را برای موکل تبین کنند.»

پلیس ایران می‌گوید ۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق دختران ایرانی به خارج، دستگیر شدند

 آمار رسمی از میزان قاچاق جنسی در ایران وجود ندارد پلیس ایران می گوید در عملیاتی علیه باندهای جرایم سازمان یافته ۹۶ نفر را دستگیر کرده که در...