دیدار مادر و دختر ایرانی بعد از ۱۷ سال در آلمان؛ «دوباره با دخترم متولد شدم»

بامداد اسماعیلی

شغل,روزنامه‌نگار


آن چیزی که ستاره فرخی، پناهجویی ایرانی ساکن آلمان از سر گذرانده را کمتر مادری تجربه کرده است. او توانست بعد از هفده سال دوری از دخترش سپیده، او را دو سال پیش در آلمان ملاقات کند و در آغوش بگیرد.


ستاره ۴۴ ساله و اهل کرمانشاه است و به گفته خودش در ایران قربانی کودک همسری و ازدواج اجباری از سوی خانواده شده بود.


۱۵ ساله بود که مجبور به ازدواج شد و دخترش سپیده را در ۱۶ سالگی به دنیا آورد. او می‌گوید: «در واقع من در آن سن حتی به بلوغ جسمی و جنسی هم نرسیده بودم که ازدواج کردم. به اجبار خانواده‌ها بود. من اصلا راضی نبودم ... موقعی که کمی بزرگتر شدم، دخترم را داشتم. ۱۷ یا ۱۸ سالم که شد تازه فهمیدم که من قربانی شده‌ام».


ستاره می‌گوید سنش برای یک زندگی مشترک و بچه‌داری بسیار پایین بود و درکی از آن نداشت: «ما مثل دو هم‌بازی با هم بزرگ شدیم. می‌توانم ادعا کنم آن موقع اگر گریه می‌کرد نمی‌دانستم آیا شیر می‌خواهد، آیا جایش کثیف است یا چیزی نیاز دارد. سنم خیلی کم بود و آماده نبودم برای یک زندگی مشترک و بچه هم خیلی سریع به دنیا آمد».


به گفته ستاره فرخی، پدر بچه بعد از اختلافات فرهنگی و مذهبی دخترش را در سن ۸ سالگی از او گرفت.
 

پلیس ایران می‌گوید ۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق دختران ایرانی به خارج، دستگیر شدند

 آمار رسمی از میزان قاچاق جنسی در ایران وجود ندارد پلیس ایران می گوید در عملیاتی علیه باندهای جرایم سازمان یافته ۹۶ نفر را دستگیر کرده که در...