گورستان خاوران؛ جامعه جهانی بهائی از «تخریب بیش از ۳۰ قبر» خبر داد

تصاویر جدید حاکی از با خاک یکسان شدن قبور تازه در خاوران است

 

جامعه جهانی بهائی می‌گوید «بیش از ۳۰ قبر» متعلق به درگذشتگان بهایی در گورستان خاوران در تهران، پایتخت ایران، در هفته جاری تخریب شده است.


در بیانیه جامعه بهائی آمده است: «مسئولین نشانه‌های روی قبرها را برداشته و با لودر و بولدوزر قبور را صاف کرده‌اند تا حالت قبر نداشته باشد. این کار همچنین به نحوی انجام شده که به نظر برسد هیچ قبری در آن محل وجود نداشته است.»


این بیانیه می‌گوید: «هتک حرمت قبور یک جنبۀ دائمی از کارزار ۴۵ سالۀ حکومت ایران برای سرکوب سیستماتیک بهائیان است که در پی سال‌ها آزار و اذیت در ارتباط با آرامستان‌ها صورت می‌گیرد. اما تخریب این قبور تازه، گواه حمله‌ای بی‌سابقه و غیرانسانی به جامعۀ بهائی در ایران است.»


پدیده ثابتی، سخنگوی جامعه جهانی بهایی در لندن به بی‌بی‌سی فارسی گفت که در هفته‌های گذشته چند نفر از درگذشتگان بهائی بدون اطلاع خانواده‌شان در خاوران دفن شدند و در هفته جاری، خانواده‌ها در مراجعه به این گورستان با تخریب قبرهای عزیزانشان مواجه شدند.


خانم ثابتی گفت: «خانواده‌ها سنگ و نشانه‌های کوچکی برای محل دفن گذاشته بودند، اما وقتی دوباره رفتند دیدند همه با خاک یکسان شده و آنهایی را هم که از قبل سنگ قبر داشتند برداشته‌اند و لابد اگر سنگ قبری با ارزش باشد فروخته‌اند.»
 

پلیس ایران می‌گوید ۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق دختران ایرانی به خارج، دستگیر شدند

 آمار رسمی از میزان قاچاق جنسی در ایران وجود ندارد پلیس ایران می گوید در عملیاتی علیه باندهای جرایم سازمان یافته ۹۶ نفر را دستگیر کرده که در...