سازمان ملل: از هر سه پناهجو یکی در راه می‌میرد


 سازمان بین‌المللی مهاجرت -وابسته به سازمان ملل- در گزارشی به جان باختن و مفقود شدن پناهجویان پیش از رسیدن به مقصد نهایی در دهه اخیر پرداخته است. این گزارش می‌گوید بیش از یک سوم از جانباختگان در مسیر گریز از کشورهایی بوده‌اند که در آنها درگیری در جریان بوده یا دارای جمعیت بزرگی از آوارگان بوده است.


اطلاعات درباره هویت بخش بزرگی از کسانی که در مسیر جان خود را از دست داده‌اند یا مفقود شده‌اند، ناقص است.


این گزارش که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، می‌گوید که در ده سال اخیر بیش از ۶۳ هزار نفر پیش از رسیدن به مقصد نهایی جان خود را از دست داده یا مفقود شده‌اند؛ هر چند این رقم شاید فقط بخشی از تعداد واقعی جان باختگان در سراسر جهان باشد.


در این گزارش آمده است که در سال ۲۰۲۳ میلادی هزار و۱۸۱ پناهجو در مسیرهای از مبدا افغانستان جان خود را از دست داده‌اند که بالاترین رقم ثبت شده درباره جان باختگان اتباع افغانستان در دهه اخیر است؛ این رقم یک سال پیشتر ۷۳۳ نفر بود.


بالاترین میزان مرگ ثبت‌شده مهاجران افغان در سال گذشته در مسیر افغانستان به ایران اتفاق افتاده است. البته در این گزارش تاکید شده که آمار ۲۸۷ مرگ در مرز، با بررسی تعداد پناهجویان بازگردانده شده از ایران به دست آمده است و لزوما ایران مرگبارترین مسیر پناهجویان افغان نیست.

پلیس ایران می‌گوید ۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق دختران ایرانی به خارج، دستگیر شدند

 آمار رسمی از میزان قاچاق جنسی در ایران وجود ندارد پلیس ایران می گوید در عملیاتی علیه باندهای جرایم سازمان یافته ۹۶ نفر را دستگیر کرده که در...