اعتراض به حجاب اجباری؛ صدیقه وسمقی در دفتر زندان اوین تحصن کرد


 صدیقه وسمقی، دین‌پژوه و اسلام‌شناس زندانی در ایران در اعتراض به حجاب اجباری در دفتر زندان اوین تحصن کرده است و نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و برنده نوبل صلح هم به او پیوسته است.


حساب کاربری «برای نرگس» در اینستاگرام که عمدتا خبرهای مرتبط با خانم محمدی را منتشر می‌کند با اعلام این خبر گفته است که «مسئولان زندان اوین به دلیل عدم تمکین صدیقه وسمقی به حجاب اجباری، اجازه خروج از بند زنان برای ملاقات با خانواده را ندادند و خانم وسمقی در دفتر زندان برای اعتراض تحصن کرده است.»


گفته شده است این دومین باریست که طی دو هفته اخیر، با وجود مراجعه خانواده به سالن ملاقات، از خروج این زندانی برای ملاقلات جلوگیری شده است.


این حساب کاربری به نقل از خانم وسمقی گفته است: «رهبری چنین اختیاری ندارد که خط قرمز خود را بر زنان تحمیل کند و حقوق آنان را به این وسیله نقض کند. تمام سیاست‌های سرکوب کننده زنان از این خط قرمز رهبری نشأت گرفته است. من زیر بار نمی‌روم.»


او در این تحصن به زندان گفته است: «جمهوری‌اسلامی با محروم کردن زنان از حقوقشان در تمام عرصه‌های اجتماعی حتی در دوران زندان می‌کوشد سیاست جاهلانه، غیرمنطقی و سراسر ناموجه خود را بر زنان تحمیل کند که یکی از آنها حجاب اجباری است و این شأن انسانی ملت ایران را پایمال می‌کند.»

پلیس ایران می‌گوید ۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق دختران ایرانی به خارج، دستگیر شدند

 آمار رسمی از میزان قاچاق جنسی در ایران وجود ندارد پلیس ایران می گوید در عملیاتی علیه باندهای جرایم سازمان یافته ۹۶ نفر را دستگیر کرده که در...