دفاع حکومتی از «تصویربرداری» مرد روحانی در قم و موج حمایت کاربران از زن معترض


 در ادامه واکنش‌ها به درگیری یک زن با مردی روحانی در درمانگاهی در قم، یک نماینده مجلس و مشاور وزیر ارشاد اسلامی ایران از «تصویربرداری» این فرد روحانی از زن بدون روسری دفاع کرده‌اند.در شبکه‌های اجتماعی، اما، موج حمایت از زن معترض همچنان ادامه دارد.


طی دو روز اخیر هزاران پست، عمدتا از طرف زنان با هشتگ «ما سلیطه‌ایم»، در دفاع از زن معترض منتشر شده است. استفاده از این هشتگ بعد از آن آغاز شد که شماری از کاربران حامی حکومت این زن را «سلیطه» خطاب کردند.


«برای زنی که حق خود را مطالبه می‌کند کلمه‌ای وجود ندارد»

فرشته طوسی، فعال مدنی، با انتشار پستی در شبکه ایکس، در توضیح استفاده از این کلمه نوشته: «کلمه سلیطه، بارها به گوشمان خورده، شاید هم هر کدام از ما به عنوان زن در موقعیتی سلیطه خطاب شده‌ایم. ولی برای من این کلمه، بیش از همه یادآور زنانی بود که در تظاهرات ۸ مارس ۱۳۵۷ «بی‌بند‌و‌بار» و «هرزه» به شمار رفتند. چرا که برای زنی که حقش را مطالبه می‌کند، کلمه‌ای وجود ندارد.»


نعیمه دوستدار، فعال حقوق زنان، هم با انتشار پستی در شبکه ایکس نوشته: «ما سلیطه‌ایم و این لقب را با افتخار پذیرفته‌ایم؛ چون سلیطگی ما نشان آگاهی ما از حقوق از دست‌رفته‌ است. ما سلیطه خوانده شدیم چون نخواستیم جنس دوم باشیم و به آن‌چه برایمان پسندیده می‌دانستند راضی بمانیم. گمان می‌کردند با این لقب ما را خفه می‌کنند، اما ما به‌هم پیوستیم و صدایمان را بلندتر کردیم.»


روز یکشنبه دادستان قم اعلام کرد در مورد این واقعه «پرونده قضایی» تشکیل شده و دستور شناسایی «منتشرکنندگان فیلم» هم صادر شده است و امروز دوشنبه هم شماری از مقام‌های حکومتی هم از روحانی حاضر در درمانگاه دفاع کرده‌اند.

پلیس ایران می‌گوید ۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق دختران ایرانی به خارج، دستگیر شدند

 آمار رسمی از میزان قاچاق جنسی در ایران وجود ندارد پلیس ایران می گوید در عملیاتی علیه باندهای جرایم سازمان یافته ۹۶ نفر را دستگیر کرده که در...