تصادفات نوروزی؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی می‌گوید تا دوم فروردین، ۳۲۱ نفر جان باخته‌اند

جاده چالوس، عکس آرشیوی


به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایران، طی یک هفته گذشته ۳۲۱ نفر در تصادفات جاده های ایران جان باختند. در این حوادث ۹ هزار و ۲۰۰ نفر هم مجروح شدند. سرعت غیرمجاز و رانندگی با حالت خواب آلودگی بیشترین علت تصادفات روزهای گذشته اعلام شده است.


به گزارش ایرنا، تیمور حسینی،‌ رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا روز جمعه سوم فروردین به خبرنگاران گفت که از زمان اجرای طرح نوروزی پلیس‌ راه درروز ۲۴ اسفند تا دوم فروردین،‌ ۵۰ هزار مورد تصادف در معابر شهری و جاده‌های ایران ثبت شده که بیش از ۴۳ مورد آن فقط خسارتی بوده که عمدتا در معابر شهری رخ داده است.


او گفت که طی هفته گذشته روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند، یک روز پیش از سال تحویل پرترددترین روز در جاده‌ها بوده است.


تیمور حسینی از رانندگان خواست تا نکات ایمنی به ویژه سرعت مجاز و خودداری از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی را رعایت کنند.


در یکی از دلخراش‌ترین حوادث چند روز اخیر،‌ بامداد امروز، جمعه سوم فروردین در یک مورد تصادف دو خودرو پژو پارس در استان فارس پنج نفر در جا کشته شدند و ۹ نفر دیگر به شدت مجروح شدند که به بیمارستان‌های نمازی و رجایی شیراز منتقل شدند.

پلیس ایران می‌گوید ۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق دختران ایرانی به خارج، دستگیر شدند

 آمار رسمی از میزان قاچاق جنسی در ایران وجود ندارد پلیس ایران می گوید در عملیاتی علیه باندهای جرایم سازمان یافته ۹۶ نفر را دستگیر کرده که در...