پلیس راهور: کشته‌های تصادفات امسال به بیش از ۱۷ هزار نفر افزایش یافت


 تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور، اعلام کرد شمار کشته‌های تصادفات رانندگی در سال رو به انتهای جاری ۴.۹ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت و به ۱۷ هزار و ۱۷۷ تن رسید.


او روز شنبه ۲۶ اسفند در یک نشست خبری گفت عامل ۶۰ درصد از تصادفات سه مورد «عدم توجه به جلو» (شامل خستگی، خواب‌آلودگی، صحبت کردن با تلفن همراه یا با سرنشین‌ها)، «عدم رعایت حق تقدم» و «عدم توانایی در کنترل وسیله» است.


این مقام پلیس تعداد جانباختگان تصادفات در ایران را ۲۱.۵ درصد در ۱۰۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت این رقم در دنیا ۱۶.۷، در اروپا ۵.۷ و در آسیا ۱۲.۷ است.


حدود چهار ماه پیش حسن مومنی، رئیس پلیس راه راهنمایی و رانندگی فراجا، از تصادفات رانندگی به عنوان «معضل جدی و نگران‌کننده» در کشور یاد کرد و گفت: «تصادفات جاده‌ای در سال‌های اخیر در حال رشد است».


محسن پیرهادی، رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی، نیز ۱۴ آبان گفت تصادفات رانندگی «جایگاه سوم عوامل مرگ و میر» را در ایران دارد.


کیفیت بسیار پایین خودروها و قطعات ساخت داخل و همچنین استاندارد نبودن جاده‌ها از جمله دلایل اصلی رقم بالای مرگ و میر در تصادفات رانندگی در ایران ذکر شده است.

پلیس ایران می‌گوید ۹۶ نفر در ارتباط با قاچاق دختران ایرانی به خارج، دستگیر شدند

 آمار رسمی از میزان قاچاق جنسی در ایران وجود ندارد پلیس ایران می گوید در عملیاتی علیه باندهای جرایم سازمان یافته ۹۶ نفر را دستگیر کرده که در...