پرونده حمید نوری؛ موضوع «پلیس ایرانی‌تبار، بازجویی سری و تحقیقات موازی» چیست؟


 طرحی از حمید نوری و یکی از مقامات قضایی در جلسه دادگاه


اطلاعات مقاله

نویسنده,فرزاد صیفی‌کاران

شغل,روزنامه‌نگار


در یازدهمین جلسه دادگاه استیناف حمید نوری (عباسی)، دادیار سابق زندان گوهردشت (رجایی‌شهر) که در سوئد برگزار شد (دوشنبه ۲۹ مه) وکلای مدافع حمید نوری که به اتهام دست‌داشتن در اعدام دسته‌جمعی زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ به حبس ابد محکوم شده است، گفتند که دادگاه «بی‌طرفی» خود را حفظ نکرده است و پلیس با بازجویی «مخفیانه» و «موازی» سعی داشته موکل آنها را فریب بدهند.

توماس بودستروم و هانا لارسون، دو وکیل مدافع جدید آقای نوری، که بعد از صدور حکم حبس ابد وکالت او را بر عهده گرفتند، بر پایه فیلم مستندی که به تازگی از کانال ۴ سوئد پخش شده است، این نکات را مطرح کردند.

آقای بودستروم در جلسه یازدهم دادگاه تجدیدنظر تاکید کرد که بر اساس یک مصاحبه تلویزیونی متوجه شده پلیسی ایرانی‌تبار به نام «امید» بدون اینکه هویت خود را آشکار کند، به حمید نوری نزدیک شده و «به صورت غیرقانونی» از او بازجویی کرده است.

وکلای مدافع حمید نوری اگرچه تاکید داشتند این فرد از موکل آنها اطلاعات دریافت کرده است، اما اشاره نکردند چه اطلاعاتی به صورت مخفی از حمید نوری اخذ شده است.

وکلای آقای نوری اظهار داشتند که عموی «امید»، پلیس «ایرانی‌تبار» که به صورت مخفیانه آقای نوری را مورد بازجویی قرار داده، «از اعدام شدگان دهه ۶۰ است. »

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...