حجاب اجباری در ایران؛ دبیر ستاد امر به معروف تغییر کرد؛ محمد حسین طاهری آکردی کیست؟

کاظم صدیقی رییس ستاد امر به معروف در ایران،‌ محمد حسین طاهری آکردی را به عنوان دبیر این ستاد جایگزین محمد صالح هاشمی گلپایگانی کرد


چند روز پس از مطرح شدن خبرهایی درباره «استعفا» دبیر ستاد امر به معروف در ایران در اعتراض به لایحه جدید حجاب،‌ خبر تغییر دبیر ستاد امر به معروف امروز منتشر شد. روز یکشنبه (۷ خرداد) محمد حسین طاهری‌آکردی به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف در ایران و جانشین محمد صالح هاشمی‌گلپایگانی معرفی شد.

آقای هاشمی گلپایگانی،‌ دبیر سابق ستاد «امر به معروف و نهی از منکر» از جمله معترضان لایحه جدید حجاب در ایران بود و حتی خبرهایی از «استعفای اعتراضی» او در واکنش به این لایحه منتشر شده بود.

آقای هاشمی گلپایگانی، که از خرداد ۱۴۰۰ به عنوان دبیر ستاد امر به معروف در ایران منصوب شده بود در ماه‌های اخیر پیشنهادهای واکنش‌برانگیزی در رابطه با اجرای مقررات حجاب اجباری مطرح کرده بود.

او طرفدار مقابله مستقیم و سپردن اختیارات بیشتر به ستاد امر به معروف و «آمران به معروف» بود و اظهارنظرهایش به ویژه پس از جان باختن مهسا امینی در زمان بازداشت به دست گشت ارشاد و اعتراضات در پی آن، بسیار واکنش‌برانگیز شد.

او مجلس، دولت و مسئولان را به «منفعل بودن» در مقابل «بی‌حجابی» متهم می‌کرد و خواهان جلوگیری از ورود مستقیم پلیس به برخورد با بدحجابان بود.
 

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...