فاضلاب اهواز؛ جان ۹ کودک و ۳۰ سال آسیب به روح و جسم شهروندان هم موجب نشد تا مشکل حل شود

 


همین حالا که این مطلب را می‌خوانید فقط از ۲۴ نقطه در شهر اهواز، فاضلاب وارد رود کارون می‌شود. ضمن اینکه دقیق روشن نیست، وقتی آب این رودخانه از شهر گتوند به اهواز برسد هم چه میزان فاضلاب راهی آن می‌شود.

اما این وضعیت که جسم و روح شهروندان اهوازی را نشانه گرفته، تنها بخشی از بحرانی است که در سال‌های اخیر، خانواده‌های بسیاری را در این شهر داغدار کرده است، چرا که کانال‌های نیمه‌کار فاضلاب و پروژه‌های ناتمام دولتی، خود به قتل‌گاه کودکانی تبدیل شده است که بازیگوشی کودکانه‌شان آن‌ها را به کام مرگ می‌کشاند.

بررسی‌های بی‌بی‌سی فارسی نشان می‌دهد که در هفت سال اخیر دستکم ۹ کودک یک تا هشت ساله به دلیل سقوط به درون چاله‌ها و کانال‌های فاضلاب که برخی‌شان در نتیجه نیمه‌کاره مانده پروژ‌ه‌ها شکل گرفته‌اند و بخشی نیز کانال‌های روباز فاضلاب اهواز هستند، جان خود را از دست داده‌اند.

با این حال دولت می‌گوید که با سرعت در حال احداث شبکه فاضلاب شهر اهواز است و این به گفته خبرگزاری رسمی دولت «ابرپروژه» همچنان ادامه دارد.

ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور ایران روز هفتم اردیبهشت و در حالی که در ۳۲ روز نخست سال ۱۴۰۲ دو کودک اهوازی قربانی سقوط در حفاری‌های فاضلاب اهواز شده بودند، از روند اجرایی پروژه دولتی بازدید کرد.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...