تظاهرات در تهران، مشهد، گرگان و آبدانان در دومین شب اعتراض به اعدام‌ها


 دست‌کم چهار منطقه تهرانسر، شهرک اکباتان، ستارخان و آریاشهر در تهران شامگاه شنبه برای دومین شب پیاپی صحنه تظاهرات ضد حکومتی و ادامه اعتراضات خیابانی به موج اعدام‌ها و اعدام صالح میرهاشمی، سعید یعقوبی و مجید کاظمی بود. همزمان «شعارهای شبانه ضد حکومتی» در مناطق گیشا، پونک، شهرک چیتگر، بلوار میرداماد، شهر زیبا و نارمک طنین‌انداز شد.

در مشهد نیز معترضان با برپایی تجمع‌های اعتراضی، شعار «قاتل هر ایرانی، حکومت اسلامی» سردادند و شهرهای آبدانان و گرگان نیز شاهد تجمع‌‎های پراکنده و راهبندان‌های اعتراضی بود.

کانون اعتراضات شامگاه شنبه در پایتخت، منطقه تهرانسر در غرب تهران بود که در آن جمعیت گسترده‌ای از مردم معترض در خیابان‌های اصلی این منطقه از جمله بلوار اصلی تهرانسر و خیابان چهاردهم با سردادن شعارهای ضد حکومتی دست به تظاهرات زدند.

اعتراضات شنبه‌شب در تهرانسر با شعار «زن، زندگی، آزادی» آغاز شد و سپس راهپیمایی معترضان در خیابان‌های مرکزی این محله آغاز شد.

معترضان در ادامه تظاهرات تهرانسر و در اعتراض به موج اعدام‌ها و به ویژه اعدام سعید یعقوبی، صالح میرهاشمی و مجید کاظمی شعار «کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم» و «مرگ بر دیکتاتور» و «آزادی، آزادی، آزادی» سردادند.

در جریان اعتراضات شنبه‌‌شب تهرانسر، معترضان همچنین در جریان چند بار یورش نیروهای یگان ویژه و بسیج خطاب به آنها شعار «بی‌شرف، بی‌شرف» سردادند.

جمعی از مردم معترض نیز شامگاه شنبه برای دومین شب پیاپی برای اعتراض به موج اعدام‌ها و به ویژه اعدام صالح میرهاشمی، سعید یعقوبی و مجید کاظمی، در شهرک اکباتان تجمع اعتراضی برپا کردند.

معترضان در شهرک اکباتان با سر دادن شعارهایی چون «قسم به سربداران، ایستاده‌ایم تا پایان»، «مرگ بر دیکتاتور»، «مرگ بر سپاهی» «مرگ بر بسیجی» در محوطه این شهرک اقدام به راهپیمایی اعتراضی کردند.

«ما اومدیم دوباره، خیزش ادامه داره» از جمله دیگر شعارهای معترضان در جریان تظاهرات شنبه‌شب شهرک اکباتان بود، شعاری که به ادامه اعتراضات علیه جمهوری اسلامی و همچنین تداوم اعتراضات ساکنان شهرک اکباتان با وجود سرکوب شدید در چند ماه گذشته اشاره دارد.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...