جایزه آزادی مطبوعات سازمان ملل به نیلوفر حامدی، الهه محمدی و نرگس محمدی اعطا شد


سازمان ملل متحد سه شنبه شب اعلام کرد که نیلوفر حامدی، الهه محمدی و نرگس محمدی به خاطر «تعهد خود به حقیقت و حسابرسی» برنده مهمترین جایزه این سازمان در زمینه آزادی مطبوعات شده‌اند.

اعطای جایزه «آزادی مطبوعات گی‌یِرمو کانو» در مراسمی که یونسکو برگزار کرد اعلام شد.

توفیق جلاصی، سرپرست دفتر ارتباطات یونسکو - آژانس فرهنگی، علمی و آموزشی سازمان ملل - با اعلام برندگان گفت یونسکو امیدوار است این جایزه را «به زودی زمانی که شرایط فراهم شد (به طور حضوری) به این سه خبرنگار شجاع» اعطا کند.

او افزود یونسکو امیدوار است که این جایزه نه فقط تلاش‌های حرفه‌ای این سه روزنامه‌نگار زن را در معرض دید قرار دهد، بلکه باعث اقدام بین‌المللی برای تضمین آزادی روزنامه‌نگاران، به خصوص زنان روزنامه‌نگار، برای بیان حقیقت رو در روی قدرت، مثل افشای فساد و نقض حقوق بشر شود.

زینب سلبی، رئیس هیات بین‌المللی رسانه‌های حرفه‌ای که این سه نفر را نامزد دریافت جایزه کرده بود، گفت: «این سه هزینه هنگفتی به خاطر تعهد خود به کار گزارشگری و انتشار حقیقت داده‌اند. و برای همین ما متعهدیم از آنها تمجید کنیم و مطمئن شویم که صدای آنها تا زمانی که در امنیت و آزادی هستند در اطراف جهان شنیده شود.» 

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...