افزایش هزینه‌های درمان در ایران؛ «یک بیماری ساده می‌تواند طبقه اقتصادی ما را تغییر دهد»


 مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه اردیبهشت را ۵۴/۶ درصد اعلام کرد. گرانی کالاها و خدمات اما در همه بخش‌ها مردم را تحت فشار قرار داده است به طوری که بر اساس گزارش روزنامه هم‌میهن، اگر شهروندی این روزها درگیر یک سرماخوردگی ساده شود، برای درمان باید نیم میلیون تومان هزینه کند.

روز پنج‌شنبه چهارم خرداد روزنامه هم‌میهن در گزارشی به هزینه‌های درمان بیماری‌های «غیر خاص» پرداخت و نوشت یک شهروند برای درمان یک سرماخوردگی ساده شامل هزینه‌های ویزیت پزشک، خرید دارو، تزریقات، مکمل‌های تقویتی و رفت‌ و آمد به مرکز درمانی باید مبلغی حدود نیم میلیون تومان هزینه کند.

ویزیت پزشک عمومی در درمانگاه دولتی با بیمه، ۱۰ هزار تومان و بدون بیمه ۲۳ هزار تومان است و قیمت خرید دارو و تزریقات هم در این دو حالت مبلغی بین ۱۳۰ تا ۱۹۰ هزار تومان می‌شود اما در کنارش بیمار به مکمل‌هایی مثل قرص یا شربت ویتامین سی، شربت‌های گیاهی سرفه و ... هم نیاز دارد که هزینه‌ای جداگانه دارند.

در درمانگاه‌های غیردولتی همه چیز گران‌تر است و بیمار حتی با داشتن بیمه، باید فقط حدود ۹۰ هزار تومان هزینه برای ویزیت پزشک عمومی بپردازد اما بسیاری از بیماران و خانواده‌هایشان ناچارند به دلیلی شلوغی بیش از حد مراکز دولتی، سراغ گزینه‌های گران‌تر بروند.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...