«به کجا چنین شتابان»؛ انتقاد نماینده مجلس از وعده رئیسی برای ساخت بیمارستان در اندونزی


 معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، در نشست علنی از وعده‌های ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، برای ساخت «۱۲ بیمارستان در اندونزی» و همچنین فیلترینگ اینترنت و مسدود کردن پلتفرم‌ها در فضای مجازی شدیدا انتقاد کرده است.

آقای سعیدی در سخنانی در مجلس (یکشنبه ۷ خرداد) خطاب به آقای رئیسی گفت: «آقای رئیس جمهور در شرایطی که ۴ شهرستان قصرقند، کنارک، دشتیاری و زرآباد فاقد حتی یک تخت بیمارستانی هستند، شما در اندونزی قول ساخت ۱۲ بیمارستان را می دهید! بنابراین باید گفت که آقای رئیسی، به کجا چنین شتابان؟ اول دردهای بی‌پایان مردم سیستان و بلوچستان را ببینید و بعد به فکر مردم اندونزی باشید.»

ابراهیم رئیسی در سفر دو روزه خود به اندونزی، علاوه بر امضای ۱۱ سند همکاری میان دو کشور، از پروژه ساخت ۱۲ بیمارستان در اندونزی خبر داد.

او در حالی از ساخت ۱۲ بیمارستان در اندونزی سخن گفته که بسیاری، شرایط نظام درمانی در ایران را بحرانی می‌دانند و فرسودگی بیمارستان‌ها و کمبود تخت، تجهیزات پزشکی و دارو بارها خبرساز شده است.

امیر ساکی، مدیرکل منابع فیزیکی وزارت بهداشت ایران، در همین باره در دی ماه ۱۴۰۱ درباره فرسودگی بیمارستان‌ها، گفت: «حدود ۷۰ درصد ساختمان‌های درمانی یا همان بیمارستان‌ها، فرسوده‌اند و این میزان در تهران، به دلیل قدمت بیمارستان‌ها بیش از ۸۰ درصد بوده است.»

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...