سازمان ثبت احوال: شوکت الملک و سلطانعلی ممنوع است، نام‌هایتان را عوض کنید


 سازمان ثبت احوال ایران که وابسته به وزارت کشور است، در اطلاعیه خواستار تغییر نام کسانی شد که دارای نام‌ها و فامیلی‌هایی هستند که به گفته این نهاد «موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی» می‌شود.

این نهاد همچنین نام‌ها و «عناوین و القاب و نامهای زننده و مستهجن یا نامتناسب با جنس» را نیز برای درج در شناسنامه ممنوع دانسته و تشخیص این امر و «نام‌های ممنوعه» را با «شورایعالی ثبت احوال» اعلام کرده است.

از جمله نام‌هایی که در این اطلاعیه «ممنوع» خوانده شده «شوکت الملک» و «سلطانعلی» است، نام‌هایی که از گذشته‌های دور در ایران مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

سازمان ثبت احوال ایران استدلال کرده که برخی «القاب، اعم از ساده و مرکب» ممنوع خواهد بود و بعنوان نمونه «ملک الدوله ، خان ، شوکت الملک ، حاجیه سلطان و سلطانعلی» را آورده اما هیچ توضیحی در خصوص چرایی ممنوعیت این اسامی قدیمی ارائه نکرده است.

از جمله نام‌هایی که به گفته این سازمان «موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی» است، به «عبدالات و عبدالعزی» اشاره شده و دلیل آن را «نام دو بت در مکه دوران قبل از اسلام» با عنوان‌های «عزی و لات» خوانده شده است.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...