نمایندگان مجلس ایران با تحقیق و تفحص از سازمان ثروتمند اوقاف موافقت کردند


 رئیس سازمان اوقاف با حکم آیت الله علی خامنه ای منصوب می شود. مهدی خاموشی (عکس بالا) از سال ۱۳۹۷ رئیس این سازمان است و اخیرا گفته شده که یک ملک تاریخی وقفی را به قیمتی ناچیز به عروس خود در قزوین اجاره داده

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان اوقاف موافقت کردند. بر اساس رای‌گیری انجام شده در صحن علنی مجلس، نمایندگان با ۱۷۰ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در جلسه با این تحقیق و تفحص موافقت کردند.

از محورهای اصلی تحقیق و تفحص مجلس از سازمان اوقاف، «در اختیار قرار دادن موقافات به افراد خاص» است و نمایندگان خواسته‌‌اند که گزارشی از میزان مبالغ موجود در حساب‌های بانکی این سازمان در اختیار داشته باشند. تحقیق و تفحص از نهادهایی که به نحوی به آیت‌الله خامنه‌ای مربوط می شود، در گذشته به آسانی ممکن نبوده و در مواردی که انجام شده، اعلام نتیجه تحقیق و پیگیری مسائل آن با محدودیت‌هایی همراه بوده است.

موقوفات دارای متولی همچون آستان قدس رضوی در مشهد، حضرت معصومه در قم و آستان شاهچراغ در شیراز و سایر موقوفاتی که متولی دیگری جز سازمان اوقاف دارند، شامل این تحقیق و تفحص نخواهند شد.

«سازمان اوقاف و امور خیریه» یک نهاد حکومتی ثروتمند است که رئیس آن از سوی علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، منصوب می شود. این نهاد همه موقوفات ایران را که فاقد متولی است و درآمدهای حاصل از آن همانند صدقات و نذورات را در اختیار دارد.

در هفته های اخیر موضوعات واگذاری موقوفات به خانواده رئیس این سازمان که اکنون مهدی خاموشی است، خبرساز و بعضا جنجالی شده است. آقای خاموشی از سال ۱۳۹۷ با حکم آقای خامنه‌‌ای در این سمت است.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...