از شستشوی میت تا گواهی سلامت روان؛ جمهوری اسلامی زنان بی‌حجاب را چگونه مجازات می‌کند


 احکام جدید قوه قضائیه ایران برای زنانی که حجاب اجباری را رعایت نکرده‌اند با واکنش‌های فروانی رو‌به‌رو شده است؛ بخصوص حکمی که برای آزاده صمدی، بازیگر ایرانی صادر شده است. در تازه‌ترین واکنش، دو صنف سینمای ایران به‌شدت به آن اعتراض کرده‌اند.

در حکم دادگاه، آزاده صمدی، بازیگر سینما، به اتهام «رعایت نکردن حجاب اجباری» به شش ماه محرومیت از فعالیت در فضای مجازی به صورت مستقیم یا به واسطه سایرین محکوم شده و همچنین موظف شده است که با مراجعه به مراکز رسمی روان‌شناسی برای درمان آن‌چه که در این حکم «بیماری شخصیت ضد‌اجتماعی» خوانده شده، به صورت هر دو هفته یک‌بار اقدام و گواهی سلامت خود را در پایان دوره درمان ارائه کند.‌ ‌

اواخر اردیبهشت ماه، تصاویری از مراسم خاک‌سپاری رضا حداد، کارگردان تئاتر منتشر شد که در آن پانته‌آ بهرام و آزاده صمدی، روسری نداشتند و آزاده صمدی کلاه بر سر داشت.

پس از آن قوه قضائیه ایران از صدور«قرار جلب به دادرسی» در رابطه با حجاب اجباری و محاکمه آن‌ها در دادسرای فرهنگ و رسانه در تهران به دلیل «جریحه‌دار کردن اخلاق و عفت عمومی از طریق کشف حجاب» خبر داد.

در تازه‌ترین واکنش به حکم دادگاه آزاده صمدی، کانون کارگردانان و اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران در بیانیه مشترکی اعلام کرده‌اند این حکم را «توهین به شعور تمام اهالی سینما می‌دانیم و مغایر با اصل جمهوری است که به مرام مردم‌سالاری دینی افتخار می‌کند».

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...