کانون نویسندگان ایران: پشت این آرامش گورستانی همبستگی عمومی شکل گرفته


 اعتراضاتی که از شهریور سال گذشته در ایران آغاز شده بود، با سرکوب وسیع از سوی حکومت مواجه شده است

کانون نویسندگان ایران، تشکل صنفی که از جمله با سانسور در این کشور مبارزه می‌کند، در محکومیت آنچه «موج سرکوب‌های اخیر» در ایران توصیف کرده، در بیانیه‌ای گفته «گور آزادی‌خواهان، گور آزادی‌خواهی نخواهد شد» و «پشت این آرامش گورستانی، همبستگی ‌عمومی شکل گرفته است».

بیانیه کانون، حدود ده ماه پس از شروع اعتراضات شهریور ۱۴۰۱، گفته حکومت ایران «پس از قلع و قمع معترضان در خیابان، بازداشت‌های گسترده، شکنجه و ارعاب، صدور و اجرای احکام اعدام و حکم‌فرما کردن آرامشِ گورستانی، حکومت، احضار و پرونده‌سازی‌، برگزاری دادگاه‌ها پشت درهای بسته و صدور احکام سنگین را سرعت بخشیده است».

هشدار کانون نویسندگان ایران پس از برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد منتشر شده که در آن گزارش شفاهی هیات حقیقت‌یاب بین المللی بررسی شد. طی این نشست اغلب دولت‌های عضو شورا، از ادامه سرکوب‌ها در ایران ابراز نگرانی کردند.

گزارش‌های اخیر شورای حقوق بشر و نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد هم حاکی از تداوم سرکوب ها در ایران و ابراز نگرانی از ابعاد آن، از جمله شدت گرفتن صدور و اجرای احکام اعدام، است.

بیانیه کانون نویسندگان ایران، از تازه‌ترین ابراز نگرانی‌ها از وضعیت جاری حقوق بشر در ایران است.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...