قوه قضائیه تائید کرد هادی رضوی متهم پرونده بانک سرمایه و داماد وزیر پیشین، بیرون زندان است


 هادی رضوی (سمت چپ) در کنار پدرهمسرش، محمد شریعتمداری که وزیر دولت های خاتمی و روحانی مدتی از مدیران اقتصادی دفتر رهبر جمهوری اسلامی بود


۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۳

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران تایید کرده است که هادی رضوی، متهم پرونده فساد مالی در بانک سرمایه، که به ۲۰ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق و رد مال محکوم شده بود، حالا بیرون زندان است.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه ایران، گفته که آقای رضوی از مرداد سال ۱۳۹۸ تا آبان ۱۴۰۰ در زندان بوده و اکنون اعاده دادرسی او پذیرفته شده است.

به گفته او آقای رضوی در حال حاضر و تا مشخص شدن نتیجه اعاده دادرسی آزاد است. آقای رضوی داماد محمد شریتعمداری وزیر پیشین در دولت های محمد خاتمی و حسن روحانی است. آقای شریتعمداری مدتی هم از اعضای واحد اقتصادی دفتر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بوده است.

اعاده ‌دادرسی که با پذیرش آن اکنون آقای رضوی بیرون از زندان است، یک روش استثنایی اعتراض به آرای قطعی دادگاه‌ها در ایران است. در این روش که رئیس قوه قضائیه هم می‌تواند درباره آن دستور دهد، به پرونده‌ای که پس از دادرسی مختومه شده، دوباره از طرف یک دادگاه هم‌عرض، که قاضی آن متفاوت باشد، رسیدگی می‌شود.

آقای رضوی متهم شده بود که با پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه حدود ۱۰۷ میلیارد تومان از این بانک بدون تودیع وثیقه خارج کرده است.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...