«جیغ زدن در تهران ممنوع»؛ فیلم کوتاهی که «از واتس‌اپ» کارگردانی شد


 پیامرسان محبوب واتس‌اپ ویدئویی از گفت‌وگو با یک کارگردان ایرانی منتشر کرده که می‌گوید فیلم خود درباره یک زن خواننده موسیقی متال در ایران را کاملا از راه دور و از طریق واتس‌اپ کارگردانی کرده است.

فربد اردبیلی، کارگردان فیلم کوتاه «جیغ زدن در تهران ممنوع»، به ویل کتکارت، مدیر واتس‌اپ در متا گفت: «آگاهی‌رسانی درباره وضعیت ایران بسیار مهم است و به معنی واقعی کلمه ٬‌تواند جان آدم‌ها را نجات دهد. هرچه آدم‌های بیشتری بدانند که چه اتفاقاتی می‌افتد و چه اعتراضات و انقلابی در جریان است، حکومت کمتر می‌تواند آدم بکشد.»

فیلم کوتاه فربد اردبیلی، که در سال ۲۰۲۰ پخش شده، داستان خواننده زن یک گروه دت متال را به تصویر می‌کشد که درگیر لو دادن کنسرت زیرزمینی خودش به پلیس می‌شود تا بلکه از این طریق پناهندگی خود و خانواده‌اش در خارج از ایران را تسهیل کند.

آقای اردبیلی گفته فیلمش را از طریق واتس‌اپ کارگردانی کرده است.

پیامرسان واتس‌اپ و شبکه اینستاگرام از آغاز اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» در ایران فیلتر شده‌اند. اما مدتی است که واتس‌اپ امکان ارتباط از طریق پروکسی یا فیلترشکن را فراهم کرده است و کاربران می‌توانند با دور زدن فیلتر از واتس‌اپ استفاده کنند. واتس‌اپ روز چهارشنبه اعلام کرد که امکانات جدیدی را برای استفاده از پروکسی اضافه کرده است.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...