بی‌خبری از سرنوشت مهدی اعتمادسعید، بازیگر و تسهیلگر مهارت‌های فردی در «بازداشت»


 بر اساس اطلاعات رسیده به بی‌بی‌سی فارسی، مهدی اعتمادسعید، تسهیلگر مهارت‌های فردی، بازیگر و نمایش‌پرداز، از تاریخ ۱۹ خردادماه سال جاری در پارک لاله، در تهران، پایتخت ایران، بازداشت شده است و با وجود گذشت ۳۷ روز کسی از سرنوست او اطلاعی ندارد.

مهدی اعتمادسعید از حدود ۷ سال پیش پروژه‌‎ی اجتماعی «پرتآپ» راه‌اندازی کرده است. به نقل از وی گفته شده است که او این پروژه را با «هدف شاد کردن کودکان» به شکل «داوطلبانه، عام‌المنفعه» و بدون هیچ‌گونه وابستگی به هیچ نهاد یا سازمانی بر پا کرد و در پارک‌ها یا مناطق کم‌برخوردار و سانحه‌دیده، به کمک نیروهای مردمی، به بازی با بچه‌ها می‌پردازد و به گفته دوستانش «دغدغه‌اش شاد کردن کودکان از طریق بازی» است.

منابع آگاه به بی‌بی‌سی اطلاع دادند روز جمعه ۱۹ خردادماه سال جاری، هنگامی که او مانند همیشه با جمعیت زیادی از کودکان و خانواده‌های آنها در پاک لاله تهران، مشغول بازی بودند، نیروهای امنیتی به محل دورهمی آنها وارد شدند و جمعیت را متفرق کردند.

به گفته این منابع آگاه پس از متفرق شدن جمعیت، نیروهای امنیتی آقای اعتمادسعید را تا نزدیک خودروی‌اش تعقیب کردند و سپس چند موتورسوار او را در حضور همسر و دخترش که دو سال و ۹ ماه دارد، بازداشت کردند.


مهدی اعتمادسعید در فیلم «پوست خرس»

در طول ۳۷ روز گذشته مهدی اعتمادسعید تنها یک بار تماس کوتاه هشت دقیقه‌ای با خانواده‌اش داشته و با دخترش صحبت کرده است.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...