موج پلمب کافه‌ها در پایتخت و دیگر شهرهای ایران به دلیل سرپیچی زنان از حجاب اجباری


 در ادامه تشدید فشارهای حکومتی برای اعمال حجاب اجباری، نیروهای اداره اماکن اقدام به پلمب شماری از اماکن صنفی، تجاری و تفریحی و به ویژه ده‌ها کافه‌ فعال در شهرهای مختلف از جمله بندرعباس، مشهد، تهران، اسلامشهر، اشتهارد، پرند، رشت و متل قو کردند.

در بندرعباس مرکز استان هرمزگان، روز یکشنبه اداره نظارت بر اماکن فرماندهی انتظامی فهرستی از واحدهای صنفی را اعلام کرد که به اتهام حضور زنانی که از حجاب اجباری سر باز می‌زنند، پلمب شده‌اند.

در این فهرست دست‌کم چهار کافه از کافه‌های مشهور بندرعباس شامل کافه ونیز، کافه لیان، کافه چوبی و کافه دوچرخه قرار دارند که بنابر اعلام اداره امکان به اتهام «عدم رعایت شئونات اسلامی و کشف حجاب‌های صورت گرفته» پلمب شده‌اند.

فرماندهی انتظامی بندرعباس همچنین از پلمب یک باشگاه ورزشی در این شهر به اتهام «عدم رعایت شئونات اسلامی» خبر داد. این در حالی است که در روزهای گذشته نیز تعدادی از واحدهای تجاری و همچنین کافه‌های موجود در «بندرعباس مال» به دلیل مشابهی پلمب شده‌اند.

در شهر مشهد ماموران انتظامی روز یکشنبه اقدام به پلمب «کافه نقطه» کردند، کافه‌ای که به تازگی افتتاح شده بود. این نیروها یک روز قبل نیز کافه‌رستوران لاویستا در مشهد را پلمب کرده بودند.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...