دلیل سفر «ناگهانی» وزیر خارجه عمان به تهران چه بود؟


 وزرای خارجه ایران و عمان در جریان سفر اخیر بدر البوسعیدی، روابط دو کشور را الگو برای دیگران خوانده‌اند

سفر بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان، به تهران بدون اعلام عمومی دلیل انجام و نتیجه احتمالی آن به پایان رسیده است.

در حالی که به طور معمول وزرای خارجه مهمان، در سفر به تهران با رئیس جمهور ایران هم ملاقات می کنند، این سفر در شرایطی انجام شد که ابراهیم رئیسی در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و ظاهرا اهمیت و فوریت سفر باعث شده با اینکه امکان ملاقات با رئیس جمهور برای وزیر خارجه عمان فراهم نبوده، این سفر انجام شود.

روزنامه شرق چاپ تهران سفر وزیر خارجه عمان به تهران را «حضور ناگهانی» توصیف کرده و این ماموریت را احتمالا ارسال پیامی از سوی آمریکا برای ایران در ارتباط با آزادی ۴ زندانی ایرانی-آمریکایی توصیف کرده است.

گرچه ایالات متحده اعلام کرده که تهران و واشنگتن به هیچ توافق واقعی نزدیک نیستند اما جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، تایید کرده است که تماس‌های غیرمستقیم برای آزادی آمریکایی‌ های زندانی در ایران جریان دارد.

بر اساس گزارش روزنامه شرق، تاکنون مذاکرات بر سر آزادی ۳ زندانی ایرانی- آمریکا یعنی سیامک نمازی، مراد طاهباز و عماد شرقی بوده اما اخیرا موضوع آزادی زندانی چهارمی هم به آن اضافه شده که باعث شده بوده مذاکرات به بن بست کشیده شود.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...