قالیباف در واکنش به درخواست اختیارات بیشتر به پلیس در ارتباط با حجاب اجباری: نمی‌توانیم خلاف قانون عمل کنیم


 یک روز پس از انتشار خبر بازگشت گشت‌های پلیس ایران در ارتباط با حجاب اجباری،‌ محمدباقر قالیباف،‌ رئیس مجلس ایران، در پاسخ به یک نماینده مجلس که خواستار دادن اختیارات بیشتر به نیروی انتظامی بود گفت که پلیس ضابط است و نمی‌تواند بدون حکم قضایی اقدامی کند.

در جلسه علنی امروز، دوشنبه ۲۷ تیرماه مجلس شورای اسلامی،‌ احمدحسین فلاحی، نماینده همدان، که بارها مطالبه حجاب اجباری را خواست «اکثریت جامعه» عنوان کرده،‌ در تذکری به رئیس مجلس از طولانی بودن روند بررسی «لایحه عفاف و حجاب» و «مختصر» نبودن لایحه انتقاد کرد و نسبت به اینکه «سرنوشت لایحه عفاف و حجاب به سرنوشت لایحه فضای مجازی مبتلا شود» هشدار داد.

این نماینده مجلس خواهان اختیارات بیشتر به نیروی انتظامی شد و خطاب به آقای قالیباف گفت: « شما تجربه تقویت نیروی انتظامی را دارید، ما قدرت را به نیروی انتظامی داده و دستگاه قضایی باید پای کار بیاید تا با مختصرترین قوانین جامعه را کنترل کنیم.»

محمدباقر قالیباف،‌ رئیس مجلس ایران در پاسخ گفت که «نیروی انتظامی ضابط است و نمی‌تواند حکم صادر کرده و یا جایی را پلمب کند. چون خلاف قانون است و قاضی باید تصمیم‌گیری کند.»

او تاکید کرد که «ما نمی‌توانیم خلاف قانون عمل کنیم.»

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...