هشدار مجلس درباره تهدید جان شهروندان ایرانی با تداوم سوزاندن مازوت در نیروگاه‌ها


 دود مازوت سمی و کشنده است و سازمان ملل سوزاندن آن را در ایران نقض حقوق بشر توصیف کرده 

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ایران درباره خطرات تداوم استفاده از سوختهای غیراستاندار در نیروگاه‌ها بر جان شهروندان ایرانی هشدار داده است.

این کمیسیون به نقل از سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرده است که از ۱۶ نیروگاه کشور، ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کنند که باعث آلودگی بیشتر هوای شهرهای کشور شده است.

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ در جلسه علنی مجلس ایران گفته است که «وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نکرده که به دلیل شرایط خاص تحریمی کشور، مصرف مازوت در حال افزایش است».

آقای خضریان گفته عدم اجرای قانون هوای پاک در تهران باعث شده است که تعداد روزهای پاک (از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا ۱۸ دی‌ماه همان سال) از ۱۵ روز به ۲ روز در همان بازه زمانی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تقلیل پیدا کند.

بر اساس گزارشی که کمیسیون اصل ۹۰ منتشر کرده شرایط ناسالم هوا برای تمامی گروه‌ها از ۸ روز در سال ۱۳۹۹ به ۲۴ روز در سال ۱۴۰۱ رسیده است که به گفته سخنگوی این کمیسیون «نشان دهندۀ اوج بحران است».

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...