حمله مسلحانه به شاهچراغ؛ دادگستری فارس: ۱۰ خارجی بازداشت شده‌اند


 یک روز پس از حمله مرگبار به مسجد شاهچراغ شیراز، کاظم موسوی، رئیس‌کل دادگستری استان فارس اعلام کرد ۱۰ مظنون در ارتباط با این حمله بازداشت شدند. او گفت تمامی بازداشت‌شدگان «اتباع خارجی» هستند.

خبرگزاریهای ایران همچنین گزارش داده‌اند که یکی از مجروحان این حمله به نام «محمد جهانگیری» جان خود را از دست داده است که با این احتساب اکنون «دو نفر» در مجموع در این حمله کشته شده‌‌اند. گزارش شده است ۷ نفر دیگر مجروح هستند.غلام عباسی «خادم» مسجد شاهچراغ دیگر کشته شده این حمله است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

اما محمدهادی ایمانیه استاندار فارس «داعش را مسئول دانست». او به تلویزیون دولتی گفت که مهاجمان به دنبال «انتقام اعدام دو تروریست» بودند که به خاطر انجام حمله مشابه در سال گذشته محکوم شده بودند.

انتشار تصویر از مظنون حمله

رئیس‌کل دادگستری استان فارس در ارتباط هویت مهاجم دستگیر شده گفت «این فرد در تحقیقات اولیه خود را رحمت‌الله نوروزف معرفی کرده و تبعه تاجیکستان است».

پیشتر تسنیم خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران با انتشار عکس و ذکر نام این فرد نوشته بود بر اساس «شنیده‌ها» مهاجم دستگیر شده، «تاجیک‌تبار و اهل ولایت بدخشان» است.


در حالی که مسئولان محلی می‌گویند مهاجم «یک نفر» بوده و در محل دستگیر شده اما برخی گزارش‌ها حاکی است که مهاجمان دو نفر بودند که یکی از آنها متواری شده است.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...