رضا داوری اردکانی از فرهنگستان علوم استعفا داد، مخبر‌‌دزفولی جایگزین شد


 در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران استعفای رضا داوری‌اردکانی، نویسنده و فیلسوف ایرانی پذیرفته شد و او پس از ۲۵ سال از ریاست فرهنگستان علوم کنار رفت و محمدرضا مخبر‌دزفولی، دبیر پیشین شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو فرهنگستان علوم به جای او نشست.


فرهنگستان علوم در ۱۵ دی ماه ۱۳۶۶ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید اما به طور رسمی در سال ۱۳۶۹ رسما آغاز به کار کرد. در وب سایت فرهنگستان علوم گفته شده «کمک به توسعه علوم و فنون در کشور، تقويت روح پژوهش و ارتقای سطح علمی و فرهنگي كشور» از جمله اهداف این مجموعه است.

فرهنگستان علوم در ابتدا متشکل از ۱۵ نفراز ممتازترین دانشمندان رشته‌های مختلف بود و علی شریعتمداری استاد دانشگاه تربیت معلم تهران اولین رئیس فرهنگستان بود که تا سال ۱۳۷۷ ریاست فرهنگستان را به عهده داشت. پس از آقای شریعتمداری با رأی اعضای مجمع عمومی فرهنگستان علوم، رضا داوری اردکانی استاد ممتاز دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم به عنوان رئیس این فرهنگستان انتخاب شد و آقای داوری در اردیبهشت امسال از ریاست فرهنگستان علوم استعفا داد.


محمدرضا مخبر؛ با مسئولیت‌های بی‌شمار


محمدرضا مخبردزفولی، رئیس جدید فرهنگستان علوم


محمدرضا مخبردزفولی که جایگزین اقای داوری شده، از چهره‌های اصولگرا و نزدیک به حکومت است که دکترای دامپزشکی دارد و در کارنامه‌اش سمت‌های مختلف فرهنگی و علمی به چشم می‌خورد.


وب سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی آقای مخبر دزفولی را به عنوان «استاد ممتاز پایه ۵۰ دانشگاه تهران» معرفی کرده که از سال ۱۳۸۸ و با رأی مجمع عمومی فرهنگستان علوم، عضو پیوسته این فرهنگستان شده است.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...