هشدار نرگس محمدی درباره سلامت زهره صیادی، زندانی تحت شیمی‌درمانی


 نرگس محمدی، فعال سرشناس حقوق بشر و زندانی سیاسی درباره وضعیت سلامت زهره صیادی، دیگر زندانی سیاسی هشدار داده است. خانم صیادی به دلیل ابتلا به سرطان تحت شیمی‌درمانی است.


زهره صیادی کنشگر مدنی بوده و به ویژه در امور حقوق کودکان کار و بدون شناسنامه فعالیت می‌کرده است.

خانم صیادی در پاییز ۱۳۹۸ بازداشت شد. او سپس برای «اقدام علیه امنیت ملی» و «اخلال در نظم» مجرم شناخته شده و به یک سال حبس محکوم شد. این حکم زندان از خرداد ماه به اجرا در آمده است.

نرگس محمدی با شرح وضعیت دشوار زهره صیادی در زندان از پزشکی قانونی انتقاد کرده که چرا گواهی عدم تحمل کیفر صادر نمی‌کند.

بی‌توجهی مقام‌های قضایی و امنیتی به سلامت زندانیان و بازداشتی‌ها بارها به جان باختن زندانیان یا آسیب‌های جبران‌ناپذیر به آنها منجر شده است. مهسا (ژینا) امینی، زهرا بنی‌یعقوب، زهرا کاظمی، ابراهیم لطف‌اللهی، ستار بهشتی، کاووس سیدامامی و هدی صابر برخی از زندانیان یا بازداشت‌شدگانی هستند که جان باختنشان در حبس پیامدهای بسیاری در فضای سیاسی ایران داشته است.

نرگس محمدی درباره دستگاه قضایی ایران نوشته: «اساسا صحبت از دادگاه، دادرسی و گوهر نایاب "عدالت" در سیستم قضایی جمهوری اسلامی نیست، بحث بر سر وجود ذره ای، پرتوی از" مروت"، "عطوفت" و "مسئولیت انسان"ی است که که نه در" سیستم قضایی" غیر مستقل، نه در" سیستم امنیتی "سرکوبگر و متاسفانه حتی نه در" پزشکی قانونی" تحت نظارت قوه قضاییه دیده نمی شود.»


خانم محمدی با ابراز تاسف از اینکه پزشکی قانونی به وظیفه حرفه‌ای خود عمل نکرده گفته: «"قاضی" و "بازجو" را می‌شناسم، اما نمی‌توانم باور کنم "پزشک"ی با علم به تهدید جان انسانی با درد جانکاه ناشی از سرطان جرات نمی‌کند عدم تحمل حبس زهره را بر روی تکه‌ای کاغذ بنویسد.»

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...