رسانه‌های حکومتی ایران مدعی «بازداشت چهار نفر» برای انتشار عکسی با پوشش اختیاری در برابر یک هیئت شدند


 پس از انتشار عکسی از سه جوان که با پوشش اختیاری در برابر یک هیئت مذهبی و محل جمع شدن دسته‌های عزاداری ایستاده‌اند، رسانه‌های حکومتی در ایران مدعی بازداشت چهار نفر در این رابطه شده‌اند.

خبرگزاری‌های رسمی در ایران با انتشار متن واحدی که منبعی برای آن ذکر نشده، نوشته‌اند که دو مرد و دو زن در این رابطه به دست ماموران پلیس اطلاعات دستگیر شده‌اند.

در متنی که رسانه‌های رسمی منتشر کرده‌اند افراد حاضر در عکس به «کشف حجاب» و «برهنه نمایی» متهم شده‌اند.

در این عکس دو زن جوان بدون روسری دیده می‌شوند و یک مرد جوان هم با شلوارک در کنار آنها ایستاده است. یکی از این زنان پیراهنش را در آورده اما زیر آن تاپی به تن دارد. زن دیگر هم روسری‌اش را به سبک اعتراضات «دختران خیابان انقلاب» که از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و در اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» ادامه یافت، در آورده و به نشانه اعتراض برافراشته است.

رسانه‌های حکومتی عکس این سه جوان در برابر یک هیئت مذهبی را «ضداخلاقی و مغایر با اعتقادات مردم» خوانده‌اند. جزئیاتی از هویت این بازداشت‌شدگان منتشر نشده است.

این رسانه‌ها می‌گویند «هیئت قمر بنی‌هاشم»، که این عکس در مقابل آن گرفته شده، در منطقه شش تهران واقع شده است.

منبع آگاهی که خواست هویتش فاش نشود بازداشت یک نفر در این رابطه را تایید کرد. اما بی‌بی‌سی فارسی نمی‌تواند بازداشت سه نفر دیگر را مستقلا تایید کند.

در متنی که رسانه‌های ایران منتشر کرده‌اند آمده است که از یکی از بازداشت‌شدگان ادعایی «در حین فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شد و از او مقادیر زیادی مواد مخدر هم کشف شده است.»

توسل به اتهام‌های این چنینی علیه منتقدان حکومت از طرف دستگاه‌های امنیتی و قضایی در ایران سابقه دارد. به عنوان نمونه ناصر زرافشان، وکیل پرونده قتل‌های زنجیره‌ای، با اتهام نگهداری سلاح و مشروبات الکلی به زندان افتاده بود، اتهامی که قویا رد می‌کرد.

سه زن معترض در برابر یک بنر تبلیغ حجاب

عکس گرفتن بی حجاب در برابر تبلیغات حکومتی درباره مذهب به یک شیوه اعتراضی تبدیل شده است

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...