وزیر خارجه ایران درباره تعداد زندانیان مورد مذاکره برای مبادله با آمریکا: عددش مهم نیست


 وزیر خارجه ایران گفته «در چارچوب مورد توافق، تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم»


۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۹ اوت ۲۰۲۳

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران درباره تعداد زندانیان ایرانی-آمریکایی در ایران که مورد مذاکره با ایالات متحده برای مبادله هستند، گفته است که عدد این زندانیان مهم نیست.


آقای امیرعبداللهیان در پاسخ به سئوالی درباره گزارش ها از «بازداشت پنجمین ایرانی-آمریکایی» توسط ماموران جمهوری اسلامی ایران گفته این عدد مهم نیست و حاضر به رد یا تایید گزارش ها در این باره نشده است. او گفته «ماه‌هاست که از طریق عمان و قطر پیام هایی با آمریکا تبادل می شود».

روزنامه خراسان چاپ تهران دو روز پیش در گزارشی اعلام کرده بود که در هفته های اخیر یک زن ایرانی-آمریکایی به اتهام جاسوسی از سوی ایران بازداشت شده و درخواست آمریکا برای قرار گرفتن او در تبادل زندانی، باعث توقف مذاکرات شده است.

وزیر خارجه ایران گفته «موضوع تبادل زندانیان یک موضوع انسانی است و ما هیچ پیش شرطی برای آن در نظر نمی‌گیریم. ما به طرف‌های واسط در این رابطه اعلام کرده‌ایم که در چارچوب مورد توافق، تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم».

آقای امیرعبداللهیان درباره «چارچوب مورد توافق» توضیح بیشتری نداده است. ایران پیشتر اعلام کرده بود انتظار دارد دارایی های مسدود شده این کشور که به دلیل تحریم های آمریکا اجازه دسترسی به آن را ندارد، آزاد شود.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...