بازگرداندن سامان یاسین به زندان پس از «کتک و تزریق آمپول نامعلوم در بیمارستان روانپزشکی»


 سازمان‌های حقوق بشری متمرکز بر اخبار کردستان ایران می‌گویند سامان یاسین (صیدی) رپر کرد، پس از چهار روز بستری بودن در بیمارستان روانپزشکی رازی (امین آباد) به زندان اوین بازگردانده شده است. آنها می‌گویند ماموران در بیمارستان سامان یاسین را کتک زده و خلاف خواستش به او آمپولی نامعلوم تزریق کرده‌اند.


شبکه حقوق بشر کردستان می‌گوید «پس از امتناع و مقاومت این زندانی سیاسی در مقابل ترزیق آمپول از سوی پرسنل بیمارستان، وی در حالی که با پابند به تخت بسته شده بود از سوی ماموران امنیتی و پرسنل بیمارستان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.»

هه‌نگاو، دیگر سازمان حقوق بشری متمرکز بر کردهای ایران هم متنی را به عنوان پیام سامان یاسین منتشر کرده که در آن جزئیات برخورد در بیمارستان رازی شرح داده شده و آمده که قاضی ابوالقاسم صلواتی و دیگر مقام‌های قضایی و امنیتی مسئول هر اتفاق احتمالی برای این رپر زندانی هستند.

در این متن از قول سامان یاسین آمده: «از پشت کوبیدند به سرم شوکر برقی بهم زدند. و چند نفری مرا به تخت بستند. تمام بدنم الان که جمعه شده هنوز کوفته است و چشم‌هایم تار، و دور بینی دارم. درحال داد و بیداد من و ضرب و شتم آنها، در همان شرایط به من تزریق شد. خیلی زیاد بودند کسانی که ریختند سرم! نمی‌دانم چند روز بعد به هوش آمدم ۲۴ ساعت یا شاید دو روز.»

سامان یاسین رپری اهل کرمانشاه است که از پاییز ۱۴۰۱ و در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» به زندان افتاده است. او جزو بازداشت‌شدگانی بود که حکومت ایران فیلم‌هایی از دادگاهشان نمایش داد و به همراه محسن شکاری و محمد بروغنی با حکم اعدام به زندان رجایی‌شهر منتقل شد، اما پس از مدتی حکم اعدام او به دلیل نقص پرونده در دیوان عالی شکست.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...