روزنامه خراسان از بازداشت یک زن ایرانی-آمریکایی «به اتهام جاسوسی» خبر می‌دهد


 بر اساس گزارش رسانه‌های ایران اکنون دست کم ۵ زندانی ایرانی-آمریکا در بازداشت جمهوری اسلامی ایران هستند


۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۷ اوت ۲۰۲۳

روزنامه خراسان از بازداشت یک زن ایرانی-آمریکایی خبر داده و گفته مقام‌های آمریکایی در مذاکرات جاری برای تبادل زندانی بین ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران خواستار آزادی وی هستند و به نوشته این روزنامه این درخواست موجب توقف توافق تبادل شده است.

این روزنامه به هویت زن ایرانی-آمریکایی بازداشت اشاره نکرده اما گفته که او سابقه حضور در سازمان‌های غیردولتی افغانستان را داشته و آمریکا اجرای تبادل زندانی با ایران را تا «زمان آزادی او، متوقف کرده‌» است.

روزنامه خراسان می‌گوید این زن بازداشت شده پنجمین زندانی ایالات متحده در ایران است.

مراد طاهباز، سیامک نمازی، عماد شرقی، زندانیان ایرانی-آمریکایی هستند که مقام های جمهوری اسلامی رسما بازداشت آنها را تایید کرده اند. در هفته های اخیر روزنامه شرق چاپ تهران خبر داده بود که نفر چهارمی هم بین زندانیان ایرانی-آمریکایی به نام «شهاب دلیلی» است که ایالات متحده خواهان قرار گرفتن او در فهرست تبادل زندانیان شده است.

پیش از این جمهوری اسلامی ایران، باقر نمازی پدر ۸۰ ساله سیامک نمازی را که برای پیگیری زندانی شدن فرزندش به ایران آمده بود و ماموران او را هم زندانی کردند، به صورت یکطرفه آزاد کرد. آقای نمازی به علت بیماری و کهولت نیازمند دریافت خدمات پزشکی بود.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...