قوه قضائیه ایران: زندان رجائی شهر تعطیل می‌شود


 براساس گزارش خبرگزاری میزان، زندان رجائی شهر کرج به زودی تعطیل می شود. زندان رجایی‌شَهر (یا زندان گوهردشت) در گوهردشت، در شمال شهر کرج در استان البرز قرار دارد.


خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، روز پنج‌شنبه ۱۲ مرداد تعطیلی زندان را براساس مصوبات سفر استانی رئیس قوه قضائیه در فروردین امسال به استان البرز اعلام کرد و نوشت: « مقدمات تعطیلی زندان رجائی شهر در دست اقدام است و زندانیان این زندان در حال انتقال به زندانی دیگر هستند».


غلامحسین محسنی اژه‌ای پیشتر اعلام کرده بود که به رئیس سازمان زندان‌ها دستور داده است تا «در اسرع وقت تمهیدات و مقدمات لازم برای تعطیلی زندان رجایی‌شهر فراهم شود.»


خبرگزاری رکنا از قول یک مقام آگاه در سازمان زندان‌ها گفته است «دو سوم زندانیان زندان رجایی شهردیروز به زندان قزل‌حصارمنتقل شدند. زندانیان منتقل شده دارای جرایم خشن نمی‌باشند و باقی زندانیان نیز در نوبت های بعدی و بعد از بررسی های مجدد، در صورت صدور دستور قضایی به زندان دیگر منتقل خواهند شد.»


پیش از این ویدئوهایی در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود که حاکی از انتقال این زندانیان به زندان‌های دیگر از جمله زندان فشافویه و قزل‌حضار است.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...