خشکی تالاب گاوخونی؛ «کانون ریزگرد از اصفهان تا تهران»


 با خشک شدن تدریجی تالاب گاوخونی و افزایش فرونشست گردو غبار، ریزگردهای این تالاب می‌تواند استان‌های اصفهان، یزد و تهران را تحت تاثیر قرار دهد.

معاون رئیس سازمان حفاظت محیط ‌زیست ایران امروز اعلام کرد که ۹۹ درصد از سطح آب تالاب گاوخونی در استان اصفهان خشک شده است.

براساس گزارش خبرگزاری مهر با وجود یک هزار و ۵۰۰ میلیمتر بارندگی در کوهرنگ، سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده‌رود و بارش‌های مطلوب در سایر زیر حوضه‌ها در غرب و جنوب استان اصفهان، این روزها هیچ گونه آبی جز مقدار ناچیز پساب تصفیه خانه جنوب اصفهان و زهاب‌های کشاورزی به تالاب گاوخونی وارد نمی‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از وسعت ۴۷ هزار هکتاری تالاب گاوخونی تنها ۶۰ هکتار آن در قسمت شمال غرب تالاب کمی رطوبت دارد.

احمد جلالیان، استاد گروه خاک شناسی دانشگاه آزاداسلامی اصفهان به خبرگزاری مهر گفته است: «نرخ فرونشست گردوغبار در حوضه آبریز تالاب بین المللی گاوخونی نسبت به سال ۱۳۹۷ پنج برابر شده است.»

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...