وزارت اطلاعات فعالان زن را به «فراهم آوردن مقدمات اغتشاش در گیلان و کردستان» متهم کرد


 بسیاری از بازداشت‌شدگان روزهای اخیر از فعالان زن، یا فعالان جنبش زنان ایران هستند


۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷ اوت ۲۰۲۳

فعالان مدنی ایران می‌گویند که دستگاه‌های قضایی و امنیتی ایران روز چهارشنبه ۲۵ مرداد به طور همزمان چندین نفر را در رشت، مهاباد، اشنویه، تهران و تبریز و چند شهر دیگر بازداشت یا احضار کرده‌اند.

شمار زیادی از بازداشت‌شدگان زن هستند و جلوه جواهری و فروغ سمیع‌نیا، از فعالان سرشناس جنبش زنان ایران، جزو بازداشت‌شدگان یورش‌های هماهنگ به خانه‌های فعالان در استان گیلان هستند.

در مجموع در استان گیلان ۱۲ نفر بازداشت شده‌اند. اداره اطلاعات استان گیلان، وابسته به وزارت اطلاعات، در بیانیه‌ای بازداشت‌شدگان را به زمینه‌چینی و «فراهم آوردن مقدمات اغتشاش و ناامنی در سطح استان گیلان و برخی شهرستان‌های استان کردستان» متهم کرده است.

جلوه جواهری، فروغ سمیع‌نیا، نگین رضایی، زهرا دادرس، زهره دادرس، شیوا شاه‌سیاه، متین یزدانی، یاسمین حشدری، واحده خوش‌سیرت، سارا جهانی، و هومن طاهری در شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان و فومن بازداشت شدند.

موج جدید بازداشت و احضار در آستانه سالگرد کشته شدن مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شده است، رویدادی که به اعتراضات سراسری بی‌سابقه با شعار «زن، زندگی، آزادی» و رویارویی زنان معترض با حکومت در حرکاتی چون به آتش کشیدن روسری‌ها منجر شد.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...