محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ، بلای جان کسب و کار اینترنتی ایران


 ادامه‌دار بودن محدودیت‌های اینترنتی در ایران، فعالان کسب و کار دیجیتالی و فضای مجازی را حسابی به دردسر انداخته است. پیدا کردن راه حل‌های مختلف مثل خرید فیلترشکن مناسب یا حتی سیم کارت خارجی هم وضعیت این بازار را خوب نکرد.


محدودیت‌های جدید اینترنتی که از آبان ۱۳۹۸ به دلیل اعتراض برای گرانی بنزین ایجاد شده‌بود، از شهریور پارسال شدت بیشتری یافته و عملاً پلفترم‌های رسانه اجتماعی به سختی قابل دسترسی هستند.


طبق گزارش ۲۳ ژانویه وب سایت تحلیلی «مقایسه تکنولوژی» Comparitech (یک مرکز غیردولتی مستقر در بریتانیا در که زمینه امنیت و حوزه خصوصی فعال است) ایران دومین کشور محدود‌کننده پلتفرم رسانه‌های اجتماعی بعد از چین و سومین کشور محدود‌کننده اینترنت بعد از کره شمالی و چین در جهان است.

این محدودیت‌ها به همراه رکود اقتصادی، وضعیت خاصی را برای کسب و کار‌های اینترنتی ایجاد کرده.


طبق گزارش مرکز پژوهش اتاق بازرگانی تهران، شاخص مدیران خرید در بخش‌های تولید و خدمات در خرداد امسال رقم ۵۳. ۲۸ درصد بوده در حالی که خرداد ۱۴۰۱ بالاتر از ۶۰ درصد بوده و این کاهش، به معنی رکود اقتصادی است.


برای تهیه شاخص ارزیابی مدیران خرید یا PMI، اتاق بازرگانی ایران، پرسش‌نامه‌ای را از بیست و پنجم هر ماه تا هفتم ماه بعد برای مدیران خرید شرکت‌های بزرگ تولیدی و خدماتی ایران ارسال می‌کند و بر اساس پاسخ آن‌ها گزارشی را منتشر می‌کند.

با وجود رکود اقتصادی، محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ روز به روز بیشتر می‌شود.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...