اعتراض انجمن‌های سلامت روان به مجازات مخالفان حجاب اجباری با «برچسب بیماری روانی»


 روحانیون شیعه حاکم بر ایران نتوانسته‌اند در ماه‌های اخیر مقاومت زنان مخالف حجاب اجباری را در هم بشکنند


به دنبال چند حکم دادگاه‌های ایران و استفاده از «برچسب بیماری روانی» برای مجازات زنانی که با سرپیچی از قوانین حجاب اجباری، لباس دلخواه خود را می‌پوشند، چهار انجمن سلامت در نامه‌ای از غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران، خواسته‌اند تا به این رویه جدید پایان دهد.

امروز، پنجشنبه ۲۹ تیر، خود آقای اژه‌ای هم مطالبی را درباره انواع مجازات بیان کرده و گفته است تا تصویب قانون جدیدی برای حجاب باید به قوانین موجود عمل کرد.

آقای اژه‌ای با «ناهنجاری اجتماعی» خواندن خودداری از گذاشتن روسری و پوشش‌های اختیاری مشابه، گفته: «تا زمانی که لایحه عفاف و حجاب در مجلس تصویب و تبدیل به قانون شود، ما باید بر اساس قوانین فعلی در این حوزه عمل کنیم.»

روحانیون شیعه حاکم بر ایران نتوانسته‌اند در ماه‌های اخیر مقاومت زنان مخالف حجاب اجباری را در هم بشکنند، اما تلاش‌هایی برای تشدید محدودیت می‌کنند که توسل به مجازات مرتبط با بیماری روانی از این جمله است.

به تازگی افسانه بایگان، بازیگر مشهور ایرانی، محکوم شده تا هفته‌ای یک بار برای «درمان بیماری روحی شخصیت ضد خانواده» به مرکز مشاوره و روانشناسی برود و گواهی سلامت بگیرد. آزاده صمدی، دیگر بازیگر زن معترض به حجاب اجباری هم به طور مشابهی محکوم شده است تا برای درمان «شخصیت ضد اجتماعی» و «نیاز به دیده‌شدن از طریق عدم رعایت مقررات عمومی و رفتارهای نابهنجار و ضداجتماعی» دو هفته یک بار به مرکز روانشناسی و مشاوره برود.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...