بارش شدید باران در سیستان و بلوچستان منجربه طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیل و تخریب صدها نخل خرما شد


 باران‌های موسومی در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان در شرق ایران منجر به طغیان رودخانه‌های محلی، بسته شدن دستکم «۴۲ مسیر اصلی و فرعی» و وارد آمدن خساراتی به زمین های کشاورزی و زیرساخت‌های آب و برق در این استان شده است.


در حالی که در هفته‌های اخیر توفان شدید و ریزدگردها صدها نفر را در شهرهای این استان راهی بیمارستان کرد،‌ حال گزارش‌ها از وقوع بارش باران‌های شدیدی در شهرهای جنوبی این استان خبر می‌دهد که منجر به جاری شدن سیل شده است.


این بارش‌ها در اکثر شهرهای جنوبی این استان از جمله ایرانشهر، سراوان، لاشار، فنوج، سرباز،‌خاش، نیکشهر، مهرستان و قصرقند باعث به راه افتادن سیل، مسدود شدن جاده‌ها و قطع آب و برق شده است.


برغم هشدارهای قبلی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در مورد بارش باران‌های شدید، بارندگی اخیر خسارات زیادی را به مناطق مختلف این استان وارد کرده و باعث محاصره شدن راه شماری از روستاها و از بین رفتن نخلستان‌ها در برخی از شهرهای جنوبی این استان شده است.


خسارات وارده ناشی از بارش شدید باران

مجید محبی، مدیر کل ستاد بحران استان، گفته که با توجه به تداوم بارش‌های شدید در جنوب و توفان در شمال این استان همچنان احتمال بروز خسارات بیشتر می‌رود.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...