«سامانه رصد و سنجش سبک زندگی مردم» چیست و چطور کار می‌کند؟


 دولت ابراهیم رئیسی در قالب برنامه هفتم توسعه، راه‌اندازی سامانه‌ یا سیستمی را پیشنهاد داده که در آن، سبک زندگی مردم به شکل اطلاعات الکترونیکی جمع‌آوری و سنجیده شود.


این سامانه قرار است از سال دوم برنامه یعنی سال ۱۴۰۴ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مرکز آمار ایران راه‌اندازی شود.

پیشتر در پیش‌نویس اولیه لایحه برنامه عنوان «سامانه رصد پایش و سنجش مستمر شاخص‌‌های فرهنگ عمومی سنجش دینداری و سطح معنویت و اخلاق و سبک زندگی مردم» برای آن انتخاب شده بود ولی در لایحه تقدیمی به مجلس به «سامانه رصد، پایش و سنجش مستمر شاخص‌های فرهنگ عمومی و سبک زندگی مردم» تغییر نام داده است.

با گذشت یک‌ماه از تقدیم لایحه پیشنهادی برنامه هفتم توسعه نمایندگان مجلس نیز دراین‌باره به اظهارنظر پرداخته‌اند و این فرض را تقویت کرده‌اند که «آیا ممکن است تدوین‌کنندگان طرح صیانت از کاربران فضای مجازی حالا با شیوه جدید به سراغ کاربران اینترنتی در ایران آمده باشند»؟


برنامه هفتم و رصد آنچه می‌خریم و آنچه می‌خوریم

پس از تحویل لایحه برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ دوم تیر ۱۴۰۲ به مجلس شورای اسلامی بحث‌ها درباره چشم‌اندازی که در آن ترسیم شده بود آغاز شد.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...