مدیر کمپین معلولان: ضارب کودکان معلول به‌خاطر دزدی اخراج شد نه کتک‌کاری


 ‌بهروز مروتی، مدیر کمپین معلولان در ایران گفته است فردی که در ویدیوی کتک زدن معلولان در مرکز نیلوفران آبی در بوشهر دیده می‌شود، تا هشت روز پیش در این مرکز مشغول به کار بوده است.


در پی انتشار این ویدیو در شبکه‌های اجتماعی که با ناراحتی و انتقاد کاربران همراه بود، مهدی مهرانگیز، رییس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت که این فیلم مربوط به مرداد سال گذشته است و فرد ضارب همان موقع از مرکز معلولان نیلوفران آبی اخراج شده است.

آقای مهرانگیز همچنین از تشکیل پرونده کیفری برای ضارب خبر داده است.

اما به گفته آقای مروتی، این فرد «تا هشت روز پیش در مرکز کار می‌کرده و به دلیل دزدی اخراج شده است نه به دلیل کتک زدن و بدرفتاری با معلولان.»

بهروز مروتی در گفتگو با خبر آنلاین از رئیس مرکز نیلوفران آبی و رئیس کل دادگستری خواسته تا ‌برای اثبات ادعاهای خود مبنی بر این که فرد ضارب یک سال پیش اخراج شده است فیلم‌های هشت روز پیش این مرکز را منتشر کنند.

کمپین معلولان اولین کانالی بود که ویدیویی کتک زدن و بدرفتاری با معلولان را در مرکز نیلوفران آبی بوشهر را منتشر کرد.

سازمان بهزیستی ایران از لغو مجوز این مرکز خبر داده است.

سازمان بهزیستی گفته است که پیگیری‌های حقوقی خود را نیز از طریق مراجع قضایی دنبال خواهد کرد.

بهروز مروتی به خبر آنلاین گفته است که بدترین بخش این ویدیو زمانی است که نشان می‌دهد رئیس مرکز هم شاهد آزار جسمی مددجویان بوده است.

آقای مروتی گفته است تنها یک نفر نیست که با معلولان بدرفتاری می‌کند و آنها را کتک می‌زند. به گفته آقای مروتی «چندین نفر در حال بدرفتاری با معلولان بودند و این یعنی ضارب فقط یک‌ نفر نیست که با اخراج او مساله کتک‌کاری حل شود.»

همزمان، حساب توییتری کمپین معلولان ویدیویی از صحبت‌های زنی منتشر کرده است که خود را مادر یکی از کودکان معلول در این مرکز معرفی می‌کند.

این مادر می‌گوید: چطور فردی که دادگستری می‌گوید پارسال دستگیر شده تا هفته قبل در این مرکز کار می‌کرده و چطور «خیلی از پرسنلی که دست روی بچه‌ها بلند می‌کنند»، هنوز در این مرکز هستند؟

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...