قوه قضائیه ایران در واکنش به اظهارات وکیل سابق اکبر طبری: باید حداقل ۱۲ و نیم سال حبس به همراه ۷۴ ضربه شلاق را تحمل کند


 در پی اظهارات وکیل سابق اکبر طبری، محکوم به فساد اقتصادی و معاون اجرایی پیشین قوه قضائیه، این قوه اطلاعیه‌ای منتشر کرده است.


در اطلاعیه قوه قضائیه که رسانه‌های ایران منتشر کرده‌اند گفته شده بر اساس رای نهایی دیوان عالی کشور در ایران «اکبر طبری با احتساب ایام بازداشت قبلی، باید حداقل ۱۲ و نیم سال حبس به همراه ۷۴ ضربه شلاق را تحمل کند.»

اطلاعیه قوه قضائیه پاسخی است به اظهارات محمدعلی داداشی، وکیل سابق اکبر طبری، که اخیرا در مصاحبه‌ای با روزنامه «۹ دی» به جزئیاتی درباره احکام صادر شده علیه موکل سابقش پرداخته بود.

او معتقد است موکل سابقش دیگر به زندان بازنخواهد گشت و حکم ۱۲ و نیم سال زندان، مجموعه‌ای از احکام است که آقای طبری فقط باید اشد مجازات را تحمل کند.

او گفته: «با توجه به تجربه‌ای که روی پرونده دارم، آمدند روی ۴۵ ماه یا نهایت چهار سال تاکید کردند و مجموعش شده ۱۲ سال، یعنی عملا آقای طبری با این حکم اگر در دیوان تایید بشود، دیگر به زندان باز نخواهد گشت.»

به گفته آقای داداشی، موکل سابقش می‌توانست حکم اعدام بگیرد اما ابتدا ۳۱ سال حبس گرفت و الان هم آزاد شده.

او البته به موارد دیگری هم اشاره کرده از جمله اینکه چرا اموال آقای طبری توقیف نشده و گفته فقط اموال ناشی از فساد او «حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است.»

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...