رئیس نظام پزشکی ایران در مورد مهاجرت پزشکان هشدار داد


 محمد رییس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی ایران در کنگره سالیانه جراحان عمومی نسبت به مهاجرت شغلی به خارج از کشور از سوی جامعه پزشکی هشدار داد و گفت که این موج در آینده به حوزه سلامت به طور جدی آسیب می‌زند.


او در این کنفرانس گفت: «شرایط کشور و وضعیت اقتصادی شرایط خاصی است و به هرحال در بخش‌هایی از جامعه و حاکمیت هم نوع نگاه خاصی به جامعه پزشکی وجود دارد.»


پیش از این هم ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران به روزنامه هم میهن گفته بود: «موج مهاجرت‌ها را نمی‌شود ندیده گرفت. هر پزشک و جراحی که می‌رود، یک صدمه بزرگ است. امروز کار به‌ جایی رسیده که هر کسی که بتواند، می‌رود و اکثراً فقط کسانی می‌مانند که نمی‌توانند بروند.»


محمد رئیس‌زاده در ادامه سخنانش در کنگره سالیانه جراحان عمومی به افت در آموزش پزشکی هم اشاره کرده و گفته است: «افت آموزش هم نقش بزرگی در انهدام احترام به جامعه پزشکی داشت و بی شک یکی از دلایل در این موج گسترده مهاجرت پزشکان در همین دو مورد، یعنی احترام اجتماعی و وضع اقتصادی خلاصه می‌شود.»


در روزهای گذشته ۲۹ نفر از اعضای هیات‌مدیره مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران با انتشار بیانیه‌ای به برکناری و بازنشستگی اجباری استادهای سابقه‌دار اعتراض کرده و درباره «آثار زیان‌بار در تربیت دانشجویان و فراگیران علوم پزشکی و سقوط کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی و به مخاطره افتادن جان بیماران و محتاج پزشک» هشدار دادند.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...