گزارش‌ها از بازداشت حداقل ۹ فعال مدنی زن در استان گیلان


 جلوه جواهری فعال حقوق زنان از جمله چند نفری بود که در رشت دستگیر شدند


۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶ اوت ۲۰۲۳

نهادهای حقوق بشری از دستگیری حداقل ۹ فعال مدنی زن در استان گیلان خبر می‌دهند که تازه‌ترین نشانه از افزایش فشار بر معترضان با نزدیک شدن سالگرد مرگ مهسا امنیتی در جریان بازداشت توسط گشت ارشاد است.


«بیدارزنی» که رسانه گروهی از کنشگران حقوق زنان است گزارش می‌دهد که روز چهارشنبه نگین رضایی فعال حقوق زنان در فومن، شیوا شاه‌سیاه فعال حقوق زنان و گرافیست ساکن لاهیجان، زهرا و زهره دادرس، دو خواهر و فعال حقوق زنان در رشت، متین یزدانی فعال حقوق زنان و‌عکاس در رشت، فروغ سمیع‌نیا فعال حقوق زنان در رشت، یاسمین حشدری فعال حقوق زنان و شاعر در انزلی، جلوه جواهری فعال حقوق زنان در رشت و واحده خوش سیرت فعال حقوق زنان در لاهیجان بازداشت شدند.


براساس این گزارش از نهاد بازداشت کننده و وضعیت دستگیر شدگان اطلاعی در دست نیست.


خبرگزاری حقوق بشری هرانا هم خبر بازداشت هفت نفر از این فعالان را تایید کرده و می‌نویسد که بی‌خبری از وضعیت این افراد، به افزایش نگرانی خانواده آنها منجر شده است.


در آخرین خبر گزارش شد که سارا جهانی داروساز و هومن طاهری که هر دو ساکن رشت هستند توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند. اگر این خبر تایید شود شمار زنان دستگیر شده در گیلان به ده نفر می‌رسد.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...