پاسخ فائزه هاشمی از اوین به حسین مرعشی: مردم راه‌حل را در نافرمانی‌های مدنی و افزایش فشار بر حکومت یافتند


 فائزه هاشم رفسنجانی دومین دختر اکبر هاشمی رفسنجانی است. او در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس بود و از اعضای بنیانگذار حزب کارگزاران سازندگی است، اما به ویژه در سال‌های اخیر انتقادهای تندی مطرح کرده است


۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰ اوت ۲۰۲۳

فائزه هاشمی رفسنجانی، در نامه‌ای از داخل زندان اوین به سخنان اخیر حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، درباره انتخابات مجلس واکنش نشان داد و با «خطا» دانستن دعوت مردم به انتخابات گفت که مردم راه‌حلشان را در انجام «نافرمانی‌های مدنی»،‌ «بی‌اعتنایی» به خواسته‌های حاکمان و افزایش فشار بر حکومت یافتند.


فائزه هاشمی رفسنجانی، عضو حزب کارگزاران و نماینده پیشین مجلس ایران از مهرماه سال گذشته در زندان اوین زندانی است.


او یک ماه پیش از داخل زندان از اصلاح‌طلبان و حزب کارگزاران خواسته بود که انتخابات مجلس را تحریم کنند؛ پیامی که با واکنش حسین مرعشی، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی روبه‌رو شد.


آقای مرعشی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با دعوت به انتخابات گفته بود کسانی که می‌گویند در انتخابات شرکت نکنید باید یک راه حلی هم بدهند. او تحریم انتخابات پیشین را باعث «یک‌دست شدن» حاکمیت خوانده بود و گفته بود که تحریم تاثیری ندارد و باعث نمی‌شود که حاکمیت حاضر به گفتگو شود: «حاکمیت اصلا در موضع گفت‌وگو نیست.»


حالا خانم هاشمی در واکنش به مصاحبه اخیر حسین مرعشی نامه‌ای سرگشاده منتشر کرد.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...