«حجاب‌بان»؛ طرح جدید حکومت برای مقابله با بی‌حجابی


 «از شنبه با افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند به صورت جدی برخورد می‌کنیم.» حالا چند ماه از این صحبت‌های احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، (فراجا) که فروردین‌ماه ۱۴۰۲، زنان ایران را تهدید کرده بود که از روز شنبه ۲۶ فروردین، اگر تن به حجاب اجباری ندهند‌، آنها با روش‌هایی «بدون خطا و هوشمند» شناسایی شده و با آن‌ها برخورد خواهد شد، گذشته است.

در این مدت حکومت ایران با راه و روش‌های متعددی سعی کرده است زنان را مجبور کند که تن به حجاب اجباری بدهند و آنچه جمهوری اسلامی «پوشش اسلامی» می‌خواند را رعایت کنند: از تشکیل شعب قضایی و ارسال پیامک و توقیف خودرو گرفته تا انتشار فیلم تذکر آمران امر به معروف در خیابان به زنان و ایجاد ترس در جامعه؛ اما هیچکدام از این راهکارها تا به امروز نتوانسته‌اند آنچه مدنظر حکومت بوده است را در جامعه ایجاد کنند.

حالا در جدیدترین اقدام، گزارش شده است که شهرداری تهران در طرحی که «حجاب‌بان» خوانده شده، در نظر دارد افرادی را برای کنترل پوشش زنان استخدام کند.

طرح و اسمی که خیلی مشابه طرح «پارک‌بان» است؛ افرادی که سال‌ها پیش در کنار خیابان‌ها، جای پارک را به خودروها اجاره می‌دادند و درآمد آن نصیب شهرداری می‌شد.


«حجاب‌بان» با حقوق «دوازده میلیونی»

نشریه اینترنتی «فراز» روز یک‌شنبه ۱۵ مرداد، خبر از اجرای این طرح داد و نوشت که شهرداری تهران در نظر دارد با استخدام «۴۰۰ نیروی یگان حفاظت» آن‌ها را به عنوان «حجاب‌بان» با حقوق ماهیانه «۱۲ میلیون تومان» در مترو به کارگیرد.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...