آسوشیتد‌پرس: تخلیه نفت ایران از نفتکش آمریکایی آغاز شده، رسانه‌های ایران: سپاه به بالگردهای آمریکا در خلیج فارس هشدار داده است


 بندر هوستون-عکس از آرشیو


خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز در گزارشی اختصاصی نوشت که تخلیه محموله نفت‌کش «سوئز راجان» که آمریکا حدود سه ماه پیش توقیف کرده بود، آغاز شده است. مقام‌های ایرانی هشدار داده بودند که در صورت تخلیه نفت این کشتی، اقدامی «تلافی‌جویانه» خواهند کرد.

در همین حال، رسانه‌های ایران ویدیویی منتشر کرده‌اند که می‌گویند نشان می‌دهد شناورهای سپاه پاسداران به ناو و بالگردهای آمریکا هشدار می‌دهد که دور شوند. آمریکا و منابع خبری مستقل در این باره اظهار نظری نکرده‌ند.

آسوشیتدپرس می‌گوید تحلیل داده‌های ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد که عملیات انتقال و تخلیه محموله نفت‌کش توقیف شده سوئز راجان، از ساعات پایانی شب گذشته (شنبه ۲۸ مرداد) آغاز شده است. گفته شده این نفتکش آمریکایی، حامل «نفت ایران» بوده است.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، محموله سوئز راجان در سواحل تگزاس در خلیج مکزیک در حال انتقال به یک کشتی نقتکش دیگر است.

نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا چهار روز پیش در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهوری، خواستار انتقال فوری محموله نفت سوئز راجان به یک نفتکش دیگر شده بودند.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...