حجاب؛ تلاش نمایندگان مجلس برای تصویب لایحه «حجاب و عفاف» براساس اصل ۸۵ قانون اساسی


 نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی در نظر دارند لایحه «حجاب و عفاف» را بجای بررسی در صحن علنی از طریق اصل ۸۵ به قانون تبدیل کنند.


یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در همین رابطه گفته است که «احتمالاً درخواست ۸۵‌ی‌شدن [اصل ۸۵] لایحه عفاف و حجاب در جلسه هفته آینده مجلس به رأی گذاشته می‌شود و در صورت موافقت نمایندگان با این درخواست، کمیسیون مشترک برای بررسی لایحه عفاف و حجاب تشکیل می‌شود.

بنا به این اصل از قانون اساسی، مجلس می‌تواند اختیار تصویب قانون را «در موارد ضروری» به کمیسیون‌های داخلی خود واگذار کند.

اگر این شیوه برای تصویب قوانین جدید حجاب به کار گرفته شود، ممکن است لایحه جدید بدون بررسی در جلسه علنی و بدون پخش نظرات موافقان و مخالفان از رادیو تبدیل به قانون شود.

لایحه‌ای که قوه قضاییه غلامحسین محسنی اژه‌ای و دولت ابراهیم رئیسی به مجلس فرستاده‌اند مجازات‌های جدید و جریمه‌های سنگین چندین میلیون تومانی برای سرپیچی از حجاب اجباری در نظر گرفته، اما نظر نمایندگان تندروی مجلس شورای اسلامی در شدت سرکوب پوشش اختیاری را برآورد نکرده است.

خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت مجازی به اعدام محکوم کردند

 خواهر محمود مهرابی: برادرم را برای فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم کردند خواهر محمود مهرابی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدی...